Moda, autorskie kolekcje i włókiennicza historia. Szereg inspiracji podczas 11. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland

Październik 30, 2014  |  Bez kategorii

Tłumy gości, rozmowy z projektantami i pełne przymierzalnie w strefie SHOWROOM – tak wyglądała jedenasta odsłona największej modowej imprezy w Polsce. Goście 11. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland poza pokazami w Centrum Promocji Mody przy łódzkiej ASP oraz w hali Expo mogli wysłuchać wykładów panelu Let Them Know, obejrzeć wystawę Young Fashion Photographers Now, a także zobaczyć specjalnie przygotowane na tę okazję zestawienie filmów modowych w ramach Fashion Film Festival Review.  Łódź to kolebka polskich tkanin, wzorów i kolorów, która ponownie stała się miejscem, w którym projektanci zaprezentowali niespotykane i nowoczesne propozycje na kolejny sezon.

Fot. Karol Pruski

Polski Tydzień Mody przyciąga do Łodzi wielu gości z kraju i ze świata. Podczas Gali FashionPhilosophy Fashion Week Poland kolekcje zaprezentowali goście zagraniczni. Autorką pierwszej była Claudia Danna, uznana włoska projektantka. Charakterystyczną cechą  pokazu było połączenie futurystycznych form ze sportowymi elementami.

Fot. Łukasz Szeląg

Drugą kolekcję tego wieczoru zaprezentował Nuno Gama z Moda Lisboa (Lisboa Fashion Week), od lat biorącego udział w najbardziej prestiżowych tygodniach mody na całym świecie. Biel, czerń i czerwień to kolory, które dominowały podczas tego pokazu. Portugalski designer zaprezentował kolekcję, charakteryzującą się dokładnym wykończeniem detali, które nawiązywały do marynarskich zdobień.

Fot. Łukasz Szeląg

Podczas 11. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland można było zobaczyć szereg pokazów na trzech wybiegach. Zróżnicowane style, formy i kolory, które przedstawili projektanci na wybiegu Designer Avenue wzbudziły duże zainteresowanie wśród gości Polskiego Tygodnia Mody. Kolekcje na sezon wiosna – lato 2015 zaprezentowali: Confashion, Magda Floryszczyk, NAH-NU Katarzyna Skorek, Katarzyna Łęcka, Kędziorek, Nanko, Bajer Ola – Bola, Ranita Sobańska for 4F, Odio i Jakub Pieczarkowski, Malgrau, Natasha Pavluchenko, Łukasz Jemioł Basic, Aga Pou, Jarosław Ewert, Aleks Kurkowski, Nenukko, Michał Szulc SOLD, Dawid Tomaszewski. Na wybiegu Off Out Of Schedule zobaczyliśmy projekty: Pauliny Ptashnik, Kas Kryst, Acephala, The Puppies, Baiba Ladiga, Romana, Zwyrd, Moniki Gromadzińskiej. Na wybiegu Studio, będącym inkubatorem dla młodych projektantów, którzy zostali wyróżnieni przez Radę Programową, zobaczyliśmy kolekcje: Edyty Pietrzyk, IKI, Vasilije Kovacev (Serbia Fashion Week), Julii Piotrowskiej, P|AGE, Karoliny Marczuk, Klaudii Markiewicz.

Między pokazami ogromnym zainteresowaniem cieszyła się strefa SHOWROOM. To tutaj projektanci oraz przedstawiciele marek modowych spotykali się z gośćmi FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Podczas ostatniego dnia 11. edycji Polskiego Tygodnia Mody wstęp do Showroom’u był otwarty, a w zakupach pomagały Personal Shoppers – osobiste stylistki, które na co dzień ubierają gwiazdy, współpracują ze stacjami telewizyjnymi i magazynami modowymi.

Poza salą pokazową i strefą SHOWROOM goście Fashion Week mogli wziąć udział w panelach tematycznych, szkoleniach i warsztatach. Let Them Know to podzielony na panele studenckie i biznesowe cykl specjalistycznych szkoleń, będący odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku mody. Wykłady prowadzone przez wybitnych specjalistów wiążą się z ideą kreacji przyszłości biznesu modowego FashionPhilosophy. Jednym z gości specjalnych 11. edycji FashionPhilosophy był Panos Sofianos, nazywany królem jeansu. Na co dzień pracuje jako dyrektor kreatywny Tejidos Royo, hiszpańskiej firmy specjalizującej się w produkcji denimu. Jego linie produktowe cechuje wysoka jakość tkanin, dbałość o szczegóły i ekologiczna produkcja. Podczas FashionPhilosophy Fashion Week Poland podzielił się swoim doświadczeniem z polską publicznością
i poprowadził dwa wykłady w ramach projektu Let Them Know.

W trakcie trwania Polskiego Tygodnia Mody goście mogli skorzystać z pakietu Fashion Week INSIDE. Idea projektu polega na zrzeszeniu specjalnie wyselekcjonowanych łódzkich restauracji, klubów i lokali kulinarnych, w których goście (po podaniu nazwy wydarzenia) mogli liczyć na szereg zniżek i rabatów.

Polski Tydzień Mody organizowany jest od pięciu lat, w tym czasie zdobył uznanie wielu polskich i zagranicznych redaktorów mody, projektantów i stylistów, którzy regularnie przyjeżdżają do Łodzi by poznać trendy na nadchodzące sezony. Dwa razy w roku, podczas wiosennej i jesiennej edycji, swoje projekty prezentuje tu kilkudziesięciu designerów. Kolekcje przygotowywane są wiele miesięcy wcześniej, a o tym, która z nich zostanie pokazana na wybiegu decyduje Rada Programowa FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Łódź, jako miasto przemysłów kreatywnych, tworzy idealny klimat dla artystycznych wydarzeń i nawiązuje do swojej włókienniczej historii.

Agnieszka Zaręba


Leave a Reply

*